torsdag 17. mars 2011

Blomsterpotter av avispapir


En gang i tiden kjøpte jeg en plantepotter på et hagesenter i England - Jeg var ikke helt fornøyd med designet, fordi den var vond å holde og pottene var vanskelig å få ut når de var ferdige - men den fungerte. En dag forsvant den et sted på speiderhuset vårt. Det var vår og jeg var litt fortvilet for jeg hadde mange potter å lage. Det fantes ingen "pot maker" på noen av plantesenterne her i området og jeg hadde ikke tålmodighet til å vente til noe skulle komme i posten hvis jeg bestilte på nett. Jeg fant fram noen plankebiter og lagde en selv. har brukt hullsag for å sage ut de runde bitene av en planke. Så har jeg limt de sammen med en treplugg i midten der hullet etter hullsagen var.

Når plantene vokser seg større er det tide for omplanting i større potter med mer næringsrik jord. Jeg fant denne fremgangsmåten på You Tube Cheap starter pot made from newspaper og disse fungerer kjempebra. Det flotte er at pottene er firkantet - det er plass sparende når en har mye småplanter. Jeg anbefaler imidlertid at du bruker stiftemaskin for å feste pottene i toppen istedet for tape.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...